Модната марка Victoria's Secret сменя главния си изпълнителен директор с надеждата за възход и за край на полемиката относно нейната визия за жените, смятана за отживяла от мнозина, предаде Bloomberg.
Начело на Victoria's Secret ще застане Джон Мехас, настоящ президент на нюйоркската модна марка Tory Burch. Той ще замени в началото на 2019 г. на поста Ян Сингър, чиято оставка бе обявена миналата седмица, става ясно от съобщение на L Brands Inc. - собственик на бранда.
„Нашият приоритет номер едно е да подобрим резултатите на марката за бельо Victoria's Secret“, казва Лесли Уекснър, президент и изпълнителен директор на L Brands.
По-рано Мехас е ръководил за Club Monaco в продължение на 13 години, както и е бил мениджър в Gap и Bloomingdales.
Промяната на ръководството съвпада с публикуването на лоши резултати за марката. През третото тримесечие на 2018 г. тя е изгубила 42,8 млн. долара. За сравнение - през същия период на 2017 г. тя е била с нетна печалба от 86 млн. долара. Акциите на компанията се обезцениха с 2 процента до 34,55 долара.
L Brands също така прогнозира печалба на акция за четвъртото тримесечие, която надмина средната стойност на прогнозите на анализаторите и повиши перспективата за цялата година, като така сигнализира, че усилията ѝ да привлече вниманието на поколението Y (хората, достигнали зрялост в периода около началото на настоящото хилядолетие) сработват.
Марката е разтърсвана от полемика за избора на манекени по време на последното годишно дефиле, гледано от целия свят. Полемиката започна от интервю миналата седмица в сп. Vogue на директора по маркетинга на Victoria's Secret Ед Разек, който категорично отхвърли възможността в дефилето да бъдат включени закръглени модели или транссексуални манекени. Той разкритикува и по-младите модни марки, които поставят акцент върху по-закръглените дами.
Тези изявления породиха вълна от критики в социалните мрежи и Разек се извини публично. В резултат на полемиката критици казаха, че Victoria's Secret е марка, отразяваща мъжките фантазии за жените, а не от действителността за представителките на нежния пол.
Акциите на L Brands се обезцениха с 3,3 на сто до 33,42 долара за брой в следборсовата търговия. Те вече загубиха 43 на сто от стойността си от началото на годината.